Kurser i faglig og personlig udvikling                                                   
Print siden

 

Konflikthåndtering


I en dynamisk og travl hverdag kan det ikke undgås, at der opstår uoverensstemmelser eller konflikter på arbejdet.

På kurset lærer I om, hvorfor og hvordan konflikter udvikler sig og om løsningsmodeller, der fremmer samarbejde og teambuilding.

 

Facts om kurset Konflikthåndtering

Målsætning

  • At bruge dialog til løsning af konflikter
  • Hvorfor og hvordan konflikter udvikler sig, og indsigt i
    hvad konflikter er
  • Opfange og reagere på konfliktsignaler
  • Dialog og løsning af konflikter
  • Give og modtage konstruktiv kritik
  • Reaktionsmønstre
  • Redskaber til at håndtere konflikter konstruktivt i hverdagen – hvad enten I er medarbejder eller leder
  • At udnytte personers forskelligheder som en styrke til at fremme samarbejdet
  • At forstå vigtigheden i en præcis rolle- og ansvarsfordeling
  • At kende regler og forpligtelser for hver enkelt i teamet

Indhold

Emnerne omhandler:

  • Konfliktsignaler
  • Forståelse for egne konfliktmønstre og reaktioner
  • Konfliktforståelse – hvordan opstår og udvikler en konflikt sig
  • Teknikker til løsning af konflikter – herunder spørgeteknikker
  • At se egne blokeringer og reaktionsmønstre
  • At blive på egen boldgade
  • Kropssprog
  • Håndtering af egne og andres følelser
  • Girafsprog
  • Aftaler om ansvar og rollefordeling
  • Forslag til emner som kan fremme samarbejdet og opfølgningsmuligheder

Deltagere

Medarbejdere og ledere, der ønsker at kunne håndtere konflikter mere konstruktivt.

 

Varighed

2 dage fra kl. 9.00 – 16.00
Kan efter ønske tilrettelægges som et 1 dags kursus.

Sted

Hos jer eller i lejede lokaler

Pris

Se prislisten på forsiden

 

Jansler Booking |  Åboulevard 48 |  2200 København N
Copyright 2007 © Jansler Booking  Forside  |  Personlig Udvikling  |  IT  |  Jobmesser_Events  |  Kontakt